انواع مبلمان اداري براساس ويژگي هاي مختلف

بهترين نحوه برگزاري مراسم عروسي و خدمات عروسي

انواع مبلمان اداري براساس ويژگي هاي مختلف

مبلمان اداري ارگونوميك جهت افزايش سلامت بدن كارمندان و بهتر شدن شرايط كاري، طراحي و به بازار عرضه شده است. اين مبلمان هاي اداري را ميتوانيد نسبت به فضا و مكان و با توجه به شرايطهاي مختلف طراحي و اجرا كنيد.

 

استفاده بهينه از مبلمان اداري

 

امروزه با افزايش امكانات و بهره گيري از اين امكانات در مكان هاي مختلف موجبات افزايش آرامش افراد فراهم شده است. يكي از اين امكانات كه به شكلهاي گوناگون با افزايش كيفيت مواجه شده است، مبلمان اداري ميباشد. مبلمان اداري كه در مدلهاي مختلف طراحي شده است، براي استفاده نمودن در مكانهاي متنوع كارايي فراواني دارد. هر شركت و يا هر سازماني با توجه به نياز و ظرفيت خود اقدام به طراحي نمودن و تهيه كردن مبلمان هاي اداري شركت خود ميكند. در برخي از شركتها نياز گستردهاي به ميز كنفرانس وجود دارد.

 

مدير و مسئولين اين شركتها ميتوانند نسبت به فضاي موجود اقدام به خريد اين ميز نمايند؛ و يا شركت ديگري به علت ازدياد زياد كارمندان و تعداد بالاي نيروي كارمند خود بايستي از ميز اداري و صندلي اداري استفاده كند. مسئولين اين شركتها نيز ميتوانند با رايزنيهاي خود بهترين ميز و صندلي اداري را تهيه كنند. بودن ميز مديريت در بسياري از شركتها، ادارات و سازمانها و نهادهاي مختلف امري ضروري و اجتناب ناپذير است. انواعي از اين دسته ميزها را ميتوانيد با توجه به ظرفيت مكاني اداره يا شركت خود انتخاب كنيد. با ادامه مطلب همراه ما باشيد و اطلاعات جامع و گستردهاي را در رابطه با مبلمان هاي اداري كسب نماييد.

 

توضيحات كامل در رابطه با مبلمان اداري

 

انواعي از مدلهاي مختلف و طراحيهاي متنوع در رابطه با مبلمان اداري صورت ميپذيرد. در اين بخش به صورت كلي چند نمونه از برجسته ترين مدلهاي اين حرفه را ارائه ميدهيم:

انواع ميز كنفرانس: اين ميز در شكل و طرحهاي مختلف ازجمله ميز كنفرانس بر اساس تعداد نفرات و يا ميز كنفرانس قابل توسعه و ميز كنفرانس در شكلهاي مختلف طراحي و توليد ميشود.

ميز مديريتي: اين ميز بر اساس متراژ اتاق مدير طراحي و تهيه ميگردد. البته شكل اتاق نيز در طراحي و خريد اين ميز مؤثر است.

ميز پذيرايي: اين ميز نيز يكي از ملزومات قابل استفاده در شركتها ميباشد. با توجه به سليقه هر مسئولي ميتوان اين ميز را طراحي نمود و در مدلهاي خاص از آن بهرهمند شد.

ميز و صندلي اداري: از مهمترين موارد قابل استفاده در تمامي ادارات  ميز و صندلي اداري ميباشد. انواع طرح ها با كيفيت هاي مختلف را ميتوان براي فضاهاي مختلف ارائه نمود.

ديگرهاي مبلمان اداري: از ديگرهاي مبلمان اداري ميتوان به كتابخانه اشاره كرد كه در طراحي فضاهاي مختلف اداري بسيار چشمگير و مدرن است. ميز كارشناسي كه وجود آن در برخي از ادارات و شركتها با توجه به نياز ميتواند طراحي شود.

 

ويژگيهاي مناسب مبلمان اداري

 

مبلمان اداري ضمانت كننده تكامل است البته اگر داراي سه ويژگي مهم باشد. اين سه ويژگي عبارتند از: طراحي زيبا، ارگونوميك و مدت و دوام بالا. در اين بخش به تحليل اين سه ويژگي مهم و ضروري ميپردازيم.

 

طراحي زيبا: در طراحي كردن فضاهاي مختلف همواره بايد چيدمان مبلمان و لوازم اداري را در نظر گرفت. استايل و شكل قرار گرفتن وسايل مختلف اداري يكي از شرايط مناسب براي زيبايي فضاهاي مختلف اداري است. ازاينرو توجه به طراحي زيبا شامل رنگ و چيدمان امري ضروري و اجتنابناپذير است.

 

ارگونوميك: عبارت فوق عملي است كه براي انسان طراحي شده است. آنچه در اين موضوع بسيار مهم است اهميت دادن به سلامت بدن است. ارگونوميك بودن مبلمان اداري اين ويژگي را ايجاد ميكند كه سلامت كارمندان در محيطهاي مختلف تضمين شود.

 

دوام بالا: ازآنجاييكه مبلمان اداري از وسايل مصرفي ضروري ميباشد، اين وسايل در طول زمان مستهلك مي شود. توجه به جنس مبلمان باعث خريدي مناسب براي اين امر خواهد شد. لازم به ذكر است كه در زمان خريد مبلمان اداري ميتوانيد تحقيقات و بررسيهاي گسترده را انجام دهيد و بعد از تكميل آن اقدام به خريد وسايل مبلمان موردنظر كنيد. در تحقيقات به جنس مبلمان كه سبب كاهش يا افزايش دوام آن ميشود توجه داشته باشيد.

 

طراحي مبلمان اداري

 

امروزه به طراحي مبلمان اداري، سبك گفته ميشود. طراحي نمودن مبلمان و ميزهاي اداري امروز شكل ديگري به خود گرفته است. اگر بخواهيد يك كار چشمگير و تاثيرگذاري داشته باشيد در ابتدا به طراحي مبلمان و فضاي خود توجه كنيد. موفقيت در يك فضاي كاري، توجه به دكوراسيون اداري مبلمان و ميز و صندلي اداري ميباشد. همانطور كه در بخشهاي قبلي گفته شد ويژگيهايي همچون دوام بالا و ارگونوميك بودن در كنار طراحي زيبا سبب افزايش بازدهي محيط كاري ميشود.

 رنگ بندي مبلمان اداري

 

در طراحي مبلمان اداري بايد به رنگ بندي محيط توجه كامل داشت و با يك تركيب رنگي مناسب اقدام به تهيه اين مبلمان كرد. البته عوامل ديگري همچون شكل مكان و قرار گرفتن مبلمان نيز در اجراي دكوراسيون اولويت بالايي دارند. به صورت كلي براي خريد و تهيه انواع مبلمان اداري و غير اداري بايد به طراحي، چگونگي قرار گرفتن و هارموني كلي فضا توجه داشت. اين امر سبب ميشود كه كارايي افراد و روحيه آنها افزايش يابد. درواقع اينطور ميتوان تشريح نمود كه طراحي با در نظر گرفتن رنگ مبلمان اداري سبب افزايش راندمان كاري ميشود. بهصورت كلي امروزه استفاده از مبلمان مدرن يك اولويت بسيار مهم براي مديران شركتهاي مختلف شده است.

جنس مبلمان اداري

 

جنس مبلمان اداري يكي از فاكتورهاي بسيار مهم در انتخاب و كار كردن اين وسايل ميباشد. همانطور كه در بخشهاي قبلي اشاره شد دوام و كارايي مبلمان ازجمله فاكتور و ويژگيهاي بسيار مهم است. جنس كارهاي چوبي مبلمان از چوب چنگل يا به عبارتديگر چوبهاي فرآوري شده ميباشد. بيشتر چوبهاي فرآوري شده كه در ساخت مبلمان هاي اداري به كاربرده ميشوند از جنس ام دي اف يا ملامينه هستند. البته اجناس ديگري نيز براي ساخت فراوردههاي چوبي استفاده ميشوند؛ اما بيشترين استفاده را در تهيه مبلمان هاي اداري چوبهاي فرآوري شده ملامينه يا ام دي اف دارند.

 

جنس ام دي اف نسبت به ملامينه يا همان نئوپان روكشدار، بهتر و بادوامتر است. البته با توجه به سفارش و يا با توجه به ميزان هزينه ميتوان مبلمان هاي اداري را از اين دو محصول فراوريشده تهيه نمود. به صورت كلي ام دي اف گرانتر و با كيفيت از ملامينه ميباشد، چراكه ميزان نفوذ آب و رطوبت به اين محصول كمتر است. در صندليهاي اداري غير از جنس چرم از محصول فلز و چوب استفاده ميشود. با توجه به تنوع طرح در صندليهاي اداري افراد ميتوانند با در اختيار داشتن طرحهاي مختلف اقدام به خريد اين صندليها نمايند.

 

ديگر اجزاي مبلمان اداري

 

در مباحث قبلي به انواع ميز و صندلي اداري اشاره نموديم. در اين بخش به چند نمونه ديگر از اجزاي مبلمان اداري خواهيم پرداخت كه هريك با توجه به كاربردهايي كه دارند، طراحي و توليد ميشوند. ميز كانتر يكي از اين موارد است كه بيشترين كاربرد را در بانكها دارد. اين ميز براي سرويسدهي به مراجعهكنندگان طراحيشده است.

 

 

ابعاد و شكل اين دست از ميزها به صورتي است كه آسايش و راحتي مراجعه كننده در زمان نشستن فراهم شود. اغلب اين كانترها به شكل كشيده و مستطيلي ميباشند. ديواركوب ها نيز يكي ديگر از اجزاي مبلمان اداري مدرن هستند كه براي ايجاد همخواني ديوارهاي مختلف در محيط اداري با ديگر بخشهاي اين محيط طراحي ميشوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.