تشريفات عروسي و عوامل تاثير گذار بر آن

بهترين نحوه برگزاري مراسم عروسي و خدمات عروسي

تشريفات عروسي و عوامل تاثير گذار بر آن

مراسم ازدواج و عروسي يكي از خاطره انگيز ترين شب هاي زندگي هر فرد مي باشد. اگر تشريفات عروسي به درستي انجام شود و طبق برنامه پيش برود مي تواند براي عروس و داماد و همين طور خانواده ها بهترين شب زندگيشان رقم بخورد. تشريفات عروسي يكي از مهم ترين و سخت ترين كارها و انتخاب ها در روز هاي قبل از عروسي مي باشد.تشريفات عروسي يكي سري قوانين خاص خود را دارد كه بايد به آن ها توجه نمود.در انتخاب چگونگي برگزار شدن تشريفات عروسي يكي از مهم ترين فاكتور ها بودجه و توان مالي براي پرداخت هزينه برگزاري تشريفات عروسي مي باشد. براي آشنايي با تشريفات عروسي و چگونگي برگزاري آن ها لطفا تا انتهاي مقاله با ما همراه باشيد.

 

تشريفات مجالس عروسي چيست؟

 

هر عروسي به يك سري مقدمات و برنامه ريزي ها نيازمند است؛ مجموعه كارها از كوچك ترين و پيش پا افتاده ترين آنها تا انجام كارهاي سخت را تشريفات عروسي مي نامند. از گذشته تا به امروز براي برگزاري همه مجالس عروسي تشريفات خاصي برگزار شده است اما شكل برگزاري مراسمات از گذشته تا به حال تغيير نموده است. منظور از شكل برگزاري اين است كه به مرور زمان گسترده تر و مهم تر شدند و نياز به يك سري برنامه ها در انجام امور حس مي شود. امروزه بيشتر مجالس هاي عروسي مجلل شده و نسبت به قبل از تشريفات مدرن تري دارند.

 

چه كساني مسئول برگزاري تشريفات عروسي هستند؟

 

همانطور كه مي دانيد حتي بعضي از مراسم ها و مهماني هاي كوچك نياز به يك برنامه ريزي خاص داشته و بايد عامل هاي و يا عامليني پشت اين كار باشند تا تشريفات عروسي به بهترين شكل صورت گيرد. بعضي از خانواده ها خودشان مسئول برگزاري مراسم مي باشند اما به دليل سنگيني كار تشريفات و همين طور وقت گير بودن هماهنگ كردن برنامه ها امروزه بيشتر خانواده ها مسئوليت برگزاري تشريفات مجالس خود را به موسسات برگزار كننده تشريفات مجالس مي سپارند زيرا اين موسسات هم تجربه كافي در زمينه برگزاري مجالس دارند و برگزاري تشريفات به بهترين نحو انجام مي شود و هم اينكه دروقت صرفه جويي شده و خانواده ها از بار سنگين مسئوليت اين مجالس رها مي شوند. البته اين كه هر خانواده اي كدام موسسه را براي برگزاري تشريفات مجالس خود انتخاب مي نمايد بستگي به بودجه و توان مالي آن خانواده دارد.

 

تشريفات مجالس عروسي شامل چه چيز هاي مي شود؟

 

برگزاري مجالس عروسي شامل يك برنامه مي باشد كه در اين برنامه مشخص كردن تاريخ عروسي، آتليه، گروه موزيك عروسي، گل كاري ماشين عروس، انتخاب و رزرو وقت از آرايشگاه براي عروس و داماد، انتخاب لباس عروس و داماد، تعيين غذاي روز عروسي و مراسم حنابندان انتخاب و سفارش كارت عروسي، باغ عروسي، تالار و... همگي از تشريفات عروسي مي باشند. به طبع اگر افراد خودشان بخواهند اين كارها را انجام دهند كمي به مشكل مي افتند و اگر بودجه آن را داشته باشند كه بتوانند اين كار را به موسسات واگذار كنند بهتر است.

 

عوامل تاثير گذار بر تشريفات عروسي

 

مهم ترين عوامل تعيين كننده تنوع تشريفات بستگي به سليقه و علايق عروس و داماد و هم چنين بودجه آن ها دارد. پس از اين موارد از عوامل تاثير گزار ديگر براي برگزاري تشريفات، تاريخ عروسي و تعداد مهمان هاي دعوت شده مي باشد زيرا اين موارد بر مكان برگزاري عروسي و ظرفيت تالا انتخابي تاثير گذار مي باشند.

 

مشخص كردن تاريخ عروسي

 

تعيين تاريخ عروسي از جمله عواملي است كه بر برگزاري تشريفات عروسي موثر مي باشد. از آن جايي كه از عوامل مهم در انتخاب تالار يا باغ عروسي آب و هوا مي باشد پس در فصول گرم سال بهترين انتخاب براي برگزاري مراسم عروسي باغ و يا باغ تالار مي باشد اما در فصول سرد سال بهترين كار انتخاب تالار مي باشد. از طرفي با مشخص شدن تاريخ عروسي هم خانواده عروس از لحاظ وقت لازم براي خريد جهيزيه آسوده خاطر مي شوند و هم داماد و يا موسسات تكليف خود را در مورد زمان رزرو تالار مي دانند.

 

نمونه هايي از تشريفات عروسي

 

تشريفات عروسي با توجه به بودجه مورد نظر ميتوان وسيع تر و يا كمتر شود. به طور مثال براي عروس خانم ها مهم ترين قسمت تشريفات عروسي انتخاب سالن زيبايي و لباس عروس متناسب با سليقه هاي عروس مي باشد. بنابراين دقت در اين انتخاب بسيار مهم است. براي اين كار موسسات برگزاري مراسم بايد بهترين سالن زيبايي و مزون لباس را متناسب با سليقه عروس و داماد انتخاب نمايند.

يكي ديگر از اين تشريفات انتخاب آتليه و باغ براي عكس مي باشد. اين قسمت را ميتوان از مهم ترين ها دانست زيرا آتليه به ثبت همه لحظات خوب عروس و داماد مي پردازد. شما بعد از شب عروسي تنها چيزي كه از آن با خود به يادگار خواهيد داشت همين عكس هايي است كه در آلبوم برايتان مي ماند.

 

 

انتخاب تم عروسي مناسب و تهيه وسايل تزييني زيبا و شيك متناسب با تم عروسي از جمله كارهايي است كه سبب با شكوه تر شدن و بهتر برگزار شدن مراسم مي شود.

 

انتخاب گروه موزيك براي برگزاري تشريفات عروسي بستگي به سليقه، عقايد و فرهنگ عروس، داماد وخانواده ها دارد. اين قسمت نيز در عوض كردن فضا و گرما بخشي مجلس شما بسيار مهم است. يكي از خدمات مجالس كه سبب زيباتر شدن و با شكوه شدن برگزاري مراسم عروسي مي شود گل آرايي مي باشد. كه اين گل آرايي شامل گل آرايي ماشين عروس، اتاق يا سالن عقد و هم چنين دسته گل و جايگاه عروس و داماد مي باشد. اگر اين گل آرايي متناسب با تم عروسي باشد سبب زيبا تر برگزار شدن تشريفات عروسي مي شود.

مجالس عقد و حنابندان جز تشريفات عروسي مي باشند.

برگزاري مراسم عقد و حنابندان بستگي به علاقه و فرهنگ عروس و داماد دارد مثلا در برخي خانواده ها قبل از عروسي مراسم حنابندان گرفته مي شود كه تشريفات مراسم حنابندان نيز چيزي كمتر از تشريفات عروسي نيست. در اين مراسم نيز به تم حنابندان و گل آرايي جايگاه عروس و دسته گل عروس، آتليه، سالن آرايشگاه، ماشين عروس و ... توجه زيادي مي شود. برگزاري مراسم عقد نيز به فرهنگ و سليقه بستگي دارد و برخي از خانواده ها چند وقت قبل از عروسي و بعضي ديگر روز عروسي اقدام به اين كار مي نمايند. البته بايد توجه كرد كه برگزاري مراسم عقد و حنابندان و همين طور مجلل برگزار شدن يا ساده برگزار شدن آن ها بستگي به سليقه و بودجه خانواده ها و نظر عروس و داماد دارد.

 

اميدواريم توانسته باشيم اطلاعاتي مفيدي در مورد تشريفات عروسي و اين مجالس به شما داده باشيم. از اينكه ما را همراهي نموديد متشكريم..

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.