تماشاي دو قاره در برج گالاتا

بهترين نحوه برگزاري مراسم عروسي و خدمات عروسي

تماشاي دو قاره در برج گالاتا

برج گالاتا

در بخش اروپايي استانبول يعني و درست در قسمت شاخ طلائي شهر برجي فوق العاده زيبا و قديمي وجود دارد؛ اين برج در قرن 14 ميلادي عنوان بلند ترين بنا در استانبول را نصيب خود كرد و امروزه به يكي از ديدني هاي استانبول تبديل شده است و سالانه گردشگران زيادي كه تور استانبول را خريداري مي كنند،تماشاي دو قاره را در اين برج در برنامه سفر خود قرار مي دهند. در اين بخش از سري مقالات مي خواهيم به معرفي اين برج زيبا بپردازيم، پس با ما همراه باشيد.

برج گالاتا

تاريخچه اي از برج گالاتا

برج گالاتا در قرن 14 ميلادي توسط رومي ها كه در آن زمان بلندترين بنا در قسطنطنيه يا استانبول محسوب مي شد ساخته شد. اما در طول تاريخ از برج گالاتا در استانبول استفاده هاي گوناگوني شد به عنوان مثال در برهه اي رصدخانه منجمي مشهور بانام تقي الدين بود و سپس بعد از بسته شدن آن از اين برج جهت نگهباني براي كنترل كشتي ها و همينطور تسلط بر ديگر مناطق شهر استفاده شد و سپس چندين سال بعد به زندان تبديل شد.
اما در اين فاصله زماني برج گالاتا چندين مرتبه در اثر آتش سوزي و ديگر خسارات مورد مرمت و بازسازي قرار گرفت.

حضور در برج گالاتا

برج گالاتا در محله اي با همين نام نزديك به ميدان تكسيم و تنگه بسفر قرار دارد و علاقه مندان براي بازديد از اين بنا مي بايست وارد محله گالاتا شده كه با ورود به خيابان اصلي اين محل، برج گالاتا قابل تماشا مي باشد.
بعد از نزديك شدن به برج گالاتا و جهت ورود به آن چندين پله سنگي تعبيه شده اند كه با بالارفتن از آن ها مي توان وارد بخش همكف برج شد. اما به منظور بالارفتن از به بالاي برج پلكان پرپيچ و خم و زيادي تعبيه شده اند كه هرچند بالا رفتن از آن ها شايد كمي دشوار به نظر بيايد اما بسيار هيجان انگيز و پرخاطره مي باشد.
همچنين براي افرادي كه قادر به استفاده از پله نيستند مي توانند از آسانسوري كه در آخرين بازسازي در برج تعبيه شده است استفاده كنند.

تماشاي استانبول از برج گالاتا

تماشاي نمايي از دو قاره در سكوي برج گالاتا

مي توان انگيزه افرادي كه تمايل حضور در اين برج را دارند را تماشاي تنگه بسفر، درياي مرمر، محله هاي رنگي، مساجد و ديگر آثار تاريخي همچون مسجد سليمانيه بر فراز و بلندي آن دانست.
همچنين بعد از تماشا و عكاسي از استانبول شگفت انگيز در بالاي برج مي توان براي صرف غذاها و دسرهاي لذيذ بين المللي و تركي در رستوران اين برج كه در همان طبقه قرار دارد حضور پيدا كرد و همزمان از محوطه برج ديدن كرد.

تمشاي درياي مرمر از بلندي برج گالاتا

نحوه دسترسي به برج گالاتا

با توجه به اينكه برج گالاتا در نزديكي ميدان تكسيم و خيابان استقلال قرار دارد پس دسترسي به آن با حمل ونقل عمومي بسيار راحت مي باشد همچنين علاقه مندان مي توانند با پياده شدن در ايستگاه مترو شيشانه به سريع ترين حالت ممكن به اين برج فوق العاده دسترسي پيدا كنند.

 

برج گالاتا، برجي در كنار خيابان استقلال

آدرس كامل:
Bereketzade, Galata Kulesi, 34421 Beyoğlu/İstanbul, Turkey
از ساعت 9 الي 20:30 درب آن بر روي بازديدكنندگان و گردشگران باز مي باشد.

هتل هاي نزديك به برج گالاتا:

  • آرت نووه آ گالاتا استانبول
  • گالاتا اسپورت هتل استانبول
  • تكسيم لاين
  • هتل كاج
  • بايلوسوئيت
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.